سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است

بیانیه وزارت خارجه درخصوص تهدید و فشار در کنار مذاکرات

بیانیه وزارت خارجه درخصوص تهدید و فشار در کنار مذاکرات وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران ضمن تاکید بر تعهد به مسیر دیپلماسی و اعلام آمادگی برای ادامه مذاکرات، به هیچ عنوان رویکرد‌های مبتنی بر تهدید و فشار را که همگی بر خلاف اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل بوده، برنمی‌تابد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 02
کد خبر: ۲۷۷۰۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه در این بیانیه درخصوص اصرار آمریکا بر ادامه و تشدید تحریم‌های غیرقانونی اعلام کرده است: متعاقب نامه رییس‌جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلام آمادگی برای انتخاب مسیر دیپلماسی جهت حل بحران غیرضروری و تصنعی ایجادشده بر سر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، جمهوری اسلامی ایران با رویکردی مبتنی بر حسن نیت و به پشتوانه اقتدار و اعتماد ملی، وارد گفتگوی غیرمستقیم با آمریکا شد.

این بیانیه می‌افزاید: طی سه دور گفتگوی صورت گرفته، مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران بر اساس چارچوبی مشخصی که مبتنی بر رویکرد‌های اصولی ایران وفق حقوق بین‌الملل در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و خاتمه تحریم‌های ظالمانه است، مواضع و مطالبات بحق ملت ایران را تبیین و با جدیت برای نیل به تفاهمی عادلانه، معقول و پایدار تلاش کرده است.

در این بیانیه اضافه شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر تعهد به مسیر دیپلماسی و اعلام آمادگی برای ادامه مذاکرات، به هیچ عنوان رویکرد‌های مبتنی بر تهدید و فشار که همگی بر خلاف اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل بوده و با هدف ضربه‌زدن به منافع ملی ایران و تضییع حقوق انسانی هموطنان ایرانی طراحی شده است را برنمی‌تابد؛ در همین جهت، ادامه تحریم‌های غیرقانونی و فشار بر شرکای تجاری و اقتصادی ایران را به شدت محکوم کرده و آن را نشانه دیگری از محق‌بودن ملت ایران برای بدگمانی و سوء‌ظن عمیق نسبت به جدیت آمریکا در مسیر دیپلماسی می‌داند.

در پایان بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است: ادامه این رفتار‌های غیر قانونی هیچ تغییری در مواضع منطقی، مشروع و مبتنی بر حقوق بین‌الملل ایران ایجاد نخواهد کرد. بدون تردید آزمودن دوباره شیوه‌ها و شگرد‌های ناموفق، نتیجه‌ای جز تکرار همان ناکامی‌های پرهزینه قبلی نخواهد داشت./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار